středa 9. listopadu 2016

Čajový dýchánek aneb oblíbené čaje a hrnečky

Vítám vás u provoněného článku plného tepla.

Někdo z vás už možná tuší, že půjde o čaje. Strašně moc jsem se těšila, až se k tomuto článku dostanu, protože co na podzimu a zimě mám opravdu ráda jsou čaje.
S podzimem (hlavně v Německu) začínají nabídky doslova praskat ve švech. Nabídka vánočních variací je pestrá a tak jsem měla velké dilema, když jsem stála před regálem německého Kauflandu s čaji a měla si nějaký vybrat.
Nakonec jsem se celkem držela a vzala jsem si jen 3! Ano, čtete dobře. Miluji to! Ráno si udělám čaj. Když jedu do školy, většinou ho nedopiji, protože na to nemám čas :( Takže navečer ho dopíjím studený, nebo mi ho někdo z rodičů aktivně vylije :D. Každopádně odpoledne či navečer si dělám další. Možná by se dalo říct, že se na podzim a zimu stává mou hlavní součástí pitného režimu. Ano, je tomu tak.
Samotnou vodu miluji ledově vychlazenou, nebo obohacenou o citron, pomeranč a tu a tam okurku. Někdy ale potřebuji nějakou příchuť a tu mi dopřává možná tak šťáva, která se sice míchá s vodou, ale myslím si, že s čajem jsem na tom mnohem lépe alespoň co se cukrů týče. Čaje nesladím. Až na dvě výjimky a tou je čaj černý, který sladím buď medem (pokud do něj přidávám citron) nebo klasickým či třtinovým cukrem, když ho piji samotný nebo s mlékem. Tu a tam si osladím i zelený čaj, když mám chuť na kombinaci medu a citronu.
Sečteno podtrženo. Ráda poznávám nové příchuti a vůně čajů a miluji je i díky tomu, že jejich pití je variabilní. Můžete se díky nim zahřát a pochutnat si na lahodných hřejivých doušcích, nebo si je necháte vychladnout a můžete z nich mít osvěžující nápoj.

V dnešním článku jsem si dovolila shrnout momentální čaje, které střídám a také tři novinky, z nichž se minimálně 2 řadí momentálně mezi mé TOP ČAJE. Bohužel mi tu chybí stálice ve formě zeleného čaje, ale ten by možná nebyl až tak zajímavý. Mohu také prozradit, že je mezi nimi i čaj, který je mým favoritem dlouhodobě a to i v různých pozměněných variantách. Jedná se o Rooibos.
Abychom to měli zajímavější, dovolila jsem si nafotit společně s čaji také své oblíbené hrnečky, ze kterých nejčastěji čajíčky ucucávám. Doma jich máme mnohem více, takže byl celkem nadlidský úkol zvolit si hrstku těch NEJ, ale něco jsem přeci jen vybrala :)


Rooibos s vanilkou
Začnu třemi novinkami, které mám nejkratší čas, zato jsem si je neuvěřitelně oblíbila. Jednou z nich je i vanilkový Rooibos. Tento druh čaje mám všeobecně moc ráda a to jak v klasické verzi bez příchuti, tak v sypaných verzích, které jsou obohacené o mnoho dalších prvků, které je činí jedinečnými. Mohu říci, že tento čaj mi chutná jak teplý, tak vychlazený. Kupovala jsem ho v německém Kauflandu, ale myslím si, že ho seženete bezproblémově i u nás. Spolu s ním je vyfocený hrneček, do kterého častěji naléváme kávu než čaj. Ale mně se moc líbí a když mi třeba přijde návštěva, moc ráda ji pohostím právě šálkem čaje v tomto hrnečku.

Zimní čas
Tento čaj zimu vyloženě přivolává už svým názvem. A víte co? Ačkoliv zimu moc nemusím, s ním je mi to jedno, protože je tak lahodný a vynikající, že se na tu zimu snad i díky němu těším! Musím říct, že chuťová kombinace pomeranče, skořice, jablek a tradičních vánočních sušenek hraje na chuťových pohárcích neskutečnou vánoční melodii. A to doslova! Čaj příjemně voní a na chuť je ryze vánoční s lehkým citrusovým nádechem, který mu dává mezi tóny navoněné skořice ten správný šmrnc. Tohle je asi můj největší zimní čajový favorit. Koupen byl opět v německém Kauflandu.
Jako hrneček k němu jsem si dovolila vybrat barevně se hodící a porcelánově vypadající z Primarku. Miluji ho a nikdy nezapomínám podívat se do sekce HOME, kde mívají nádherné hrnečky. A pokaždé jiné!!

Pečené jablko
Třetí novinkou taktéž z německého Kauflandu je i pečené jablko. To by dle mého názoru mělo připomínat trošku štrúdl a skutečně tomu tak je. Nevím proč, ale nechutná mi tolik jako třeba Zimní čas. Nejspíš to bude tím, že mám radši citrusový nádech, který mi zde chybí. Každopádně je čaj velice dobrý, souznění jablka a skořice je ta správná kombinace a jeho vůně je nosu příjemně vonící. Hrneček, který jsem vybrala pro tento čaj je opět z Primarku, tentokrát ale kočičí, do kterého jsem se bezmezně zamilovala.

Malina a broskev
Nyní se plynule přesuneme k čajům, které vám už možná nebudou tolik vzdálené. A to proto, že jste je mohli vidět v nákupech. Tento je konkrétně z Lidlu. Tuším z Britského týdne a mám ho velice ráda. Ve vůni je spíše víc cítit broskev, ale v chuti cítíte i jemné lahodné tóny malin. Je to čaj, který se opět dá v klidu vypít bez cukru a je výtečný. Hrnečkového parťáka jsem vybrala tentokrát kravího.. Ti, co to neví, tak než přišla zebří úchylka (mimochodem zebří hrneček jsem zde nevyfotila ani jeden a to mám dva :( ) milovala jsem krávy. A miluji je vlastně doteď. Kdybych někde viděla úžasný hrnek s potiskem kravích fleků, tak se asi neudržím. Tadá, tady je jedna plastická.

Lesní ovoce
U krav ještě chvíli zůstaneme, protože jsem se další čaj rozhodla nafotit s pěkně flekatým kravíkem. Teď ale šup k čaji. Tento čaj mě zaujal nejspíš svým obalem hlásajícím lesní ovoce. To je mi velice blízké, protože si hned představím vůni lesních malin a jahůdek. Zajímavé je, že v oblibě mám více čaje, které nejsou červené. To vesměs znamená, že nemusím ovocné čaje, nebo ne alespoň ty, kde převládá červené ovoce (a to je bohužel obsaženo ve většině). Konečný verdikt. Čaj je příjemný, možná jsem ale trošku více čekala od vůně, kterou jsem si představovala více lesní. Chutí je lehce nakyslý, nejvíce v něm jsou cítit bobulovité plody s převahou borůvky.

Třešně s malinami a brusinkami
Tohoto čajdu jsem objevila v polici náhodou. Buď ho museli koupit rodiče, nebo jsme ho museli od někoho dostat. Jedná se opět o červený čaj. Tentokrát je kombinace celkem podařená a věrohodná. Musím říct, že jsem ho měla zatím jen párkrát, protože mí favorité jsou jasní. Každopádně pro ty z vás, kteří holdujete ovoci a máte rádi třešně a maliny, směle pro něj! Hrníček je úplným nováčkem v naší sbírce. Mamuša dostala celou sadu ke svým narozeninám a tak už zaujímají čestné místo v hrnečkové polici. Motiv tak nemůže být žádný jiný než-li levandulový.

Čajový dýchánek na mém blogu právě končí. Já pevně doufám, že si teď půjdete ten svůj šálek udělat a vypít a dolu mi napíšete, jestli vás nějaký zaujal a jaký čaj máte rádi vy?
Těším se na vaše tipy.

kkiss

4 komentáře:

  1. Caje nemam rada, dam si max, kdyz jsem nemocna a ani tak ho nevydrzim pit dele a vice hrnku. Ja jsem kavova. Hrnecky mas ale nadherny, tan kravi je bozi.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný hrnečky :) já zase nepiju kávu, ale jen čaje - nejradši mám bylinkové, zelené, černé s medem a citronem. Akorát jsem zjistila, že mi po medu vždycky začne téct krev z nosu, takže už ho tak nepiju

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný článek a ještě krásnější hrnečky :-)
    Mě také chutná Zimní čas od Teekane ale jinak mám nejraději sypané. Čaj a kávu střídám podle nálady ale raději mám kávu ale čajík s medem to nejde nemilovat.

    OdpovědětVymazat
  4. Jsi můj člověk, taky miluju čaje. Nejradši mám ovocné - zázvorové, různé druhy citrusových. Občas si dám ale i zelený, černý už teď moc ne, kdysi jsem ho ale měla hodně ráda. Není den, kdy bych si nedala nějaký čaj. A když jedeme do Německa, tak si odvezu min. 2 krabičky :-) Ze značek mám nejradši Teekanne a pak Pickwick, takže taková klasika.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě nesmírně těší =o*