sobota 27. dubna 2013

Nová rubrika - "Být Fit"

Kočičáci a kočičandy...

Jaro už tu konečně máme v plném proudu a já se rozhodla, že je načase dát se do pořádné formy a také začít něco dělat.

Vždy jsem byla (a budu) holka s ženskými tvary (alá Věstonická Venuše) a mám se tak ráda. Jsem ale toho názoru, že je neustále co zlepšovat. A to nejdůležitější (alespoň jak to vidím já) je cítit se dobře. Ne, že bych se cítila nějak mizerně, ale dospěla jsem k názoru a pocitu, že je třeba něco začít aktivně dělat a třeba také dosáhnout nějakých výsledků. Ne kvůli ostatním, ale kvůli sobě.


Pohyb a sport mi nikdy nebyl cizí, ale vždy jsem věci dělal spíše pasivně. Když jsem byla ještě menší, hrála jsem aktivně tenis, ale z osobních důvodů jsem u něho nezůstala a začala se aktivně věnovat tanci. Navštěvovala jsem Lidovou školu umění v Teplicích. Prošla jsem si různými styly tance od klasického baletu na špičkách až k hip hopu a strašně mě to bavilo. Po pár letech ale přišel kůň časově náročnější a ten ukončil dráhu tance... Tím koněm bylo divadlo.. Od těch dob jsem se sportovním a pohybovým aktivitám začala věnovat spíše pasivně. 

Táhne mi na 21 let (haha =D ) a dospěla jsem k názoru, že je pro tělo třeba dělat mnohem víc, než doposud. Ani nevím, kdy přesně přišel ten podnět, nebo hlavní impulz, ale v hlavě se mi rozsvítil pomyslný vykřičník a já si řekla "teď" (ano, nespletla jsem se, žádné dost, ale teď - teď je ta fáze a nejvhodnější doba začít něco dělat).

Dvacáté narozeniny
Možná tomu dopomohlo počasí, možná konstance hvězd, kdo ví.. Ani já sama si to neumím vysvětlit, každopádně jsem to začala brát vážně a pustila se do toho.

Mým cílem (a velice milou odměnou) by byl úbytek na váze. Nijak drastický, chtěla bych minimálně 2kg a nejlépe 4kg. Jak se ale všude dočítám, důležitější než-li váha je úbytek v centimetrech. Tak či onak, pořád je pro mě (ani nevím proč) příjemnějším a větším oceněním vidina ubývajících čísel právě na váze.

Internetem se prohnala velká výzva v podobě dřepování, kterému jsem podlehla i já a už jsem v 10.dnu této výzvy. Začátky bývají krušné - kde tomu tak není - ale jakmile si tělo zvyklo, není to nic tak hrozného, avšak se celkem obávám až děsím.. a to se vzrůstajícím číslem. Snažím se zachovat si pevnou vůli a dodřepovat do cíle.


Mimo tento pohyb jsem také zařadila sérii dalších cviků na dolní část - tedy na nohy, hýždě a také začala pravidelně cvičit na rotopedu - například každý večer u Ulice si dám buď 15 nebo 20minut svižné jízdy. V závislosti na tom, co jsem za ten den stihla za série cviků.

Již minulý rok jsem si koupila běžecké boty a odhodlávala se k běhání. Zatím k tomu bohužel nedošlo. Nechtěla jsem začít sama a tak to odkládala až doteď a stále nezačala. Jsem na sebe zato velice naštvaná a jsem stále odhodlaná začít - momentálně se mi rýsuje i parťačka, takže doufám, že to tentokrát konečně vyjde. A i kdyby to s parťačkou přeci jen nevyšlo, dokopu se k tomu sama ať to stojí co to stojí.

Jedním z hlavních pro mě super zpevňovacích pohybů je plavání.. 
Každý rok, když se vracím od moře, mám mnohem pevnější postavu a lepší pocit. Dlouze jsem zvažovala plavání i v bazénu u nás (máme pouze vnitřní, žádné venkovní koupaliště nám tu ještě nezřídili a velice mě to mrzí) a odrazovala mě cena...70,- za hodinu plavání mi přišlo poměrně dost - tím spíš, kdybych chtěla plavat pravidelněji. Nebyla jsem ale líná se informovat nově a zjistila, že pro studenty jsou ceny mnohem příznivější - 1hod 35,- a za 2hod 50,- !!! To mě nakoplo natolik, že mám v plánu začít již tento víkend a chodit pravidelně. Už se nemohu dočkat.

Minulé léto u moře
V krásném počasí se dá dělat aktivit ale mnohem mnohem více... Miluji například kolečkové brusle. Opět jsem zastánkyní názoru, že ve dvou se to lépe táhne. Jenže.. To bych nesměla mít problém sehnat někoho, kdo by pravidelně začal jezdit se mnou. Ono to domácí cvičení je sice moc fajn a nic vás to nestojí, ale sportovat na čerstvém vzduchu a také zadarmo je ještě mnohem lepší a větší motivace. Bohužel se ale již dlouhou dobu nemohu domluvit a časově shodnout ani s jednou z mých (bruslochtivých) kamarádek a tak mi nezbude asi nic jiného, než začít se věnovat této aktivitě opět sama.

Dalším sportem ku zdraví a novému, lepšímu, pevnějšímu tělu bude již zmiňovaný, ale trošku opomenutý tenis. Má kamarádka s přítelem chtějí teď v pěkných dnech chodit hrát a tak oslovili i mě. Tenis už pinkám pro radost a myslím si, že mi zbylo jen hodně málo z toho, co jsem se naučila, ale i přesto ho mám moc ráda a pasivně zahrát si ho půjdu (klidně i pravidelně a moc ráda) zahrát znova a znova.


Nesmíme zapomenout ale na to nejdůležitější.. Při pohybu, kdy se energie vydává, se musí také někde dodávat. Takže strava...

Svačina
Nikdy jsem nechtěla a chtít nebudu stát se otrokem svého těla. Myslím si, že tělo by mělo sloužit mně a NE já jemu. Pokud však chci dosáhnout nějaké rovnováhy, musím se k němu dle toho chovat.

Jedna ze snídaní - základu dne

Dalším z mých oblíbených " pořekadel " : "Na rozdíl od vás nejsem líná se pořádně najíst." S tím také souhlasím, žiji jen jednou a počítat každou kalorii a nedopřát si dobré jídlo, které miluji? Na to je život moc krátký a na to já nikdy nebudu =)

Takže... 
Snažím se do svého jídelníčku zařadit co nejvíce ovoce, zeleniny a zdravějších pokrmů. Méně upravovat pokrmy smažením na tuku, vyhýbat se tučnějším masům a sladkostem. Těm však nejsem schopná odolat a stejně si je dopřeji, avšak v menší míře a dávám si nově pozor, kdy je ve dne konzumuji, na základě jakéhosi  "hormonálního" stravování se (o něm si třeba - budete-li mít zájem - můžeme povědět zase někdy příště).

Večeře - vaječná amoleta s cibulí a zeleninou

Dodržování pitného režimu je také velice důležité a tady se musím přiznat, že je to pro mne velice slabá stránka =/ Stále nejsem schopná uhlídat se a dodržet aspoň 2l tekutin denně, ne-li víc.
Vodu z kohoutku mám moc ráda, ale například v Praze ji prostě nemohu přijít na chuť a to tam ve školní dny trávím většinou den celý. Snažím se tedy pít slabé šťávy, nebo ředěné džusy, nebo vodu s citronem, limetkou.

Osvěžující zelený čaj s limetkou a lístky máty

Místo svačin v podobě housky se šunkou jsem si začala dělat smoothie a různé koktejly z ovoce, nebo mléka a ovoce. Zamilovala jsem si je a jen se utvrdila, že jde vše, jen nesmí být člověk líný si tyto lahodné nápoje připravit.





Pokud jste došli až sem, tak jsem vám moc vděčná, že jste četli tyto řádky.
Rozhodla jsem se udělat novou rubriku " Být Fit". Budu se snažit s nějakou pravidelností do ní přispívat ať už zdravějšími pokrmy, nebo svými pohybovými činnostmi. Tato rubrika mi také pomůže jako takové "připomínátko" toho s čím jsem začala a čeho bych se chtěla držet. 

Nezapomínejte, že všeho se musí s mírou a že vše záleží a závisí jen a jen na vás. Jaký si to totiž uděláš, takový to máš / budeš mít =)

Co říkáte na novou rubriku. Bude se vám líbit?
Jak jste na tom se zdravím životním stylem a pohybem vy?

kkiss

11 komentářů:

  1. Taky jsem se nedávno rozhodla se sebou něco dělat, nemám vyloženě nadváhu ale jsem silnější, takže se snažím jíst rozumně a zdravě a hlavně se hýbat, ať to jsou dlouhé procházky se psy, vyjížďky na kole nebo posilování doma u televize a samozřejmě taky dřepuju :D Prostě důležité je jak jsi psala cítit se dobře a tak se teď díky tomu pohybu a vyvážené stravě taky cítím :) Takže zdravému životnímu stylu zdar! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc rada, ze to takhle nemam jedina :) presne tak!! Zdravemu zivotnimu stylu zdar :D

      Vymazat
  2. Ja som tiez chcela zacat ten 30 dnovy drepovy program, no vela krat som citala ze zadku t nerobi nic, iba svalnate stehna ...a to ja nechcem :/ cize vobec neviem ci mam ist do toho, co je natom pravdy atd

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to jsem take hodne slysela, proto drepuji do "falesneho" sedu, aby zabiraly vice hyzde. Pokud clovek dle me nema velky "stavebni" prijem,tak by mu zas az tak stehna-svalovina narust nemela. Ale nevim no.. Stale si rikam, ze lepsi svaly, nez tuk. Take bych mela nerada nohy jako kulturistka :D :/

      Vymazat
    2. Tak ja so v zasade velmi chuda, ale zaroven nemam nohy ako palicky zaco som zase rada :) Len mojich hlacnym cielom je spevnit zadok, ja fakt nic ine nepotrebujem, cize nerada by som teraz drepovala mala stehna ako neviem ko a zadok nic :D Ja som este nasla takych facebookovy cvicebny plan kde je kus viac cvikov, tak mozno skusim radsej ten :)

      Vymazat
    3. Naprosto tomu rozumim :) ja take nedelam jen drepy, mam jeste posilovani na spodni cast nohou a snad i zadek, takze to prokladam, uvidim, co to se mnou udela :D

      Vymazat
  3. Perfektní článek! Taky se začínám víc hýbat, protože jsem se dřív sportu věnovala aktivně a pak jej několik let v podstatě vyřadila (když nepočítám plavání, brusle, kolo). Od loňska jsem začala zase aktivně sportovat a ani ne tak kvůli postavě, ale kvůli tomu skvělému pocitu. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Super článek. Ještě vzít míry a každý týden v neděli se přeměřit:)
    Aleš

    OdpovědětVymazat
  5. S dodržováním tekutin jsme na tom dost podobně jelikož já nevypiji denně víc jak litr, mám i dny kdy vypiju dvě skleničky a šmitec, je to špatný já vím, ale včera jsem vypila celej litr a půl za den dobrý vody neperlivý. Neperlivou dobrou vodu ať už s příchutí nebo bez můžu jedině doporučit, je to jediná tekutina které vypiju tolik a ještě čaj, ale s bublinkama na mě nikdo nemůže chodit, nenávidím je a nedělají mi dobře. :) Těším se jestli uděláš článek o sladkém, já jsem závisláček a prospělo by mi omezit ho. Článek jsem přečetla celý jedním dechem a moc chválím.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrú rubriku si vymyslela. Myslím že teraz pred letom sa to naozaj hodí:) Inak ma veľmi pobavila tá veta že máš tvary alá vestonická venuše:D ha ha. Veď si štíhla až dosť.
    Tie drepy ma celkom zaujali, možno začnem aj ja.
    DanyLoveLife

    OdpovědětVymazat
  7. Pekne si to všetko zhrnula :) budem sa tešiť na nové príspevky v tejto rubrike ,a samozrejme ti držím palce aby sa ti podarilo čo si si naplánovala :)

    Veronika

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě nesmírně těší =o*